The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 14 oktober 2012

AUTUMN.....


Min absoluta favoritårstid är hösten. Färgerna, luften, ljuset och allt som hör hösten till. Nu börjar det bli dags att tända ljus, elda i öppna spisen och njuta av den lite kyligare årstiden. Vintern... den är inte min.. men hösten älskar jag. 

Precis som jag älskar att handla höstgarderob, cocoona i mjuka filtar och i min älskade makes famn när jag blir frusen. 

Hösten är för mig en pånyttfödelse där vi efter sommaren drar oss in i vårt skal för att känna efter och under vintern kontemplerara för att komma ut pånytt. 

Tro mig. Den här hösten har varit mycket speciell. Jag har ägnat all tid... åt mig.. och familjen såklart, men inget mer. Det är helt magiskt och underbart. Nu börjar pusselbitarna falla på plats. Jag har tid att läsa, tid att tänka, tid att staka ut nästa riktning. Trots att jag arbetar mer än heltid, rättare sagt... ca 80 timmar per vecka. Men det är värt det. Alla mina vänner är "put on hold" vilket ställt till det en del. Men de som verkligen ÄR mina vänner förstår att jag alltid måste gå min egen väg. De som inte gör det, försvinner på vägen. 



Till och med jag tycker det är spännande. Höstglöd.. 

Time will.. tell..

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv