The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 30 oktober 2012

CHAOS...



Ordet kaos kan verkligen ha flera betydelser, har du tänkt på det? Det finns ett kaos som går rakt in i maggropen, som hugg där paniken sprider sig och allt du känner är en gnagande oro eller panik över vad som kommer att hända. Eller över det du tror ska hända. 

Sen finns det den typ av kaos som man innerst inne vet att det egentligen är en prövning som bara talar om att kaoset innebär en förändring, en förändring till det bättre. En förändring till något annorlunda bra. Different good.. 

Det finns en sägen - Det är inte hur man har det, utan hur man tar det... Och visst är det så.

Jag har det galet bra - men lever med Kaos. En förändringsprocess som tar musten ur mig. Kaos har bott här länge nu. Det känns nästan som en inneboende, någon man känner väl. Kaos är inte längre en fiende att skrämmas av utan någon som välkomnas då men vet att Kaos kommer flytta någon annanstans snart. När jag är klar med Kaos. 

Jag har kommit till det rummet i Kaosland där man börjar se alla rummen i huset. Det tredje rummet är när lugnet i kaoset infinner sig. I det fjärde börjar man bli trångbodd och då flyttar man ut. 

Tänk att man aldrig vänjer sig - Kaos är en partner som alltid överraskar...

Love / Cat 




Inga kommentarer:

Bloggarkiv