The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 9 maj 2012

TAKING A TIME OUT.....





Som ni säkert alla märkt, har jag knappt varit inne på bloggen och skrivit, endast rubriker som bara väntar på att fyllas på. Det har sina förklaringar som i sinom tid kommer. Jag längtar verkligen till jag får ro i själen att ta upp detta livselixir - att skriva och dela bilder av mitt så underbara liv. Just nu är jag inne i en process, en existensiell förändring som tar ALL tid och kraft. Jag har inte valt detta. Men Livet har valt detta för mig. En vän sa en gång - "Man får inte mer än vad man klarar".... i så fall anser Livet att jag är gjord av sten och ämnad till något stort. 


Kan allt detta som just nu passerar snabbare än ljusets hastighet manifesteras i att jag kan bidra till att världen blir en bättre värld, en mer kommunikativ värld och fortsätta vara en kraft- och inspirationskälla... Då lovar jag att det kommer ha varit värt det. När man är mitt uppe i processer är det svårt att se slutet på tornadon, lika svårt som det är att förstå citatet "Skatten vid regnbågens slut"




Jag har, och har verkligen fått ALLT jag drömt om, i en fantastisk familj, friska underbara barn och ett liv jag är oerhört tacksam för. Men nu är det dags igen, att ta nästa steg. 


Jag tar en veckas time out. Utan att känna pressen av att behöva skriva, arbeta, prestera och behöva ta väldigt tuffa utmaningar och fatta svåra beslut. Just nu behöver jag ägna all tid åt att hitta fokus och koncentration på det som meningen med det hela. 


Jag önskar att Du ägnar mig en helande tanke, tro mig - just nu behöver jag bara.... vila.... i lugn och ro... 


Love / Cat 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv