The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 5 maj 2012

BUILDING THE GARDEN OF EDEN....





Ett av de bästa beslut jag någonsin fattat är att bli med växthus. Att få jord under naglarna, att få se hur allt jag planterar växer så det knakar... är den mest underbara meditation och njutning någonsin. Jag fattade beslutet över att starta i liten skala (5 kvm) men min man... min mentor och bästa vän känner mig som ingen annan.... valde att gjuta en grundplatta som ger utrymme för en expansion till 12 kvm. Att jag... skulle sitta i Italien och sända ivriga sms till grannar, nära och kära, fär att försäkra mig om att mina grödor vattnas och mår bra... Well... det finns alltid sidor av sig själv man behöver kära känna och denna är riktigt skön. Jag HAR gröna fingar... Mina bebisar älskar mig tack var den kärlek jag ger dem. Min man.... var tveksam i begynnelsen av mina utbyggnationsidéer... men är numer en trogen fan, fadder av vattning och älskar smakerna jag stoppar i hans mun.. Ruccola, Sparrissallad, tomater, ärtskidor, paprika, gurkor..... Åhhhh... jag älskar fullkomligen synen av mitt eget skapande. Vilken oas, vilken känsla. I skrivande stund har jag precis suttit i mitt meditationscenter med ett glas vin, en maggropskänsla som tar överhanden av ALLT universiellt och en timeout från min verklighet. 




I am just LOVING IT!!! 


Share my garden of Eden... You are more than welcome!!


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv