The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 21 februari 2012

A STEP FURTHER...



Idag är en fantastisk dag.. Av många och flera skäl. Idag sattes starten till Point Zero.


Möten, samtal och beslut gjorde att mitt hjärta svämmar över. Idag är en bra dag.. att dö på.


Det är en metafor som en vän myntat som mantra. När livet flyter som man önskar, när leendet på läpparna gör att du somnar lycklig. När du äntligen får den bekräftelse på att du är.. unik, speciell och viktig... DÅ är det en bra dag.. att dö på. Idag DOG mitt gamla liv. Idag dog allt det jag trott varit det som varit viktigt att kämpa för. Idag föddes en ny identitet som galet nog manifesterades med en VIT Iphone. 


Vad är så speciellt med det? Well.. Time will tell... Because... I am NOT a white person...


But.. The winner takes it all... Privat - Arbetsmässigt - i Relationer med vänner och människor runt Dig... Jag sänder ett speciellt tack till den kvinna som lyssnade, förstod och såg mitt värde.. All eloge till DIG... Nu är det bara resten kvar... 


But... The winner takes it all.... och där jag är nu.... är jag bara halvvägs.. 


http://www.youtube.com/watch?v=wOcjhYhWc2E



Take care & Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv