The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 17 februari 2012

THE MAGIC OF A FIREPLACE...



Att äntligen... efter en galen vecka.. sitta med ett glas rött och redigera bilder... Skriva och njuuuta av familjens ljuvliga närvaro... DET är det bästa man kan ha i livet. Ägnade just en tanke åt hur jag levde för tio år sedan. En partypingla av rang... När Barpersonalen på innekrogarna RINGDE mig och undrade var jag VAR.... då de ansåg att jag med mina galna upptåg var en attraction för nightclubs & parties.. Hmmm... de tiderna är förbi... Jag har inte ens en längtan efter kroglivet... MEN kanske borde skriva mina memoarer en vacker dag... Mina stunder med min man och familj är en sådan njutning och känsla av att vi båda... och ALLA i vår situation kommit till den punkt i livet där man landar. I Kärlek, Trygghet, Rutiner, Lugn och en makalös inspiration över framtiden. 




Jag sitter  just nu framför brasan med elden lekandes i mina ögon som väcker passionen över ordets och kärlekens kraft. Njutningen i mina sinnen är TOTAL...


Att njuta av samtliga element utifrån årstid och maggropskänsla.... Eld, Vatten, Jord, Luft och Rymd.. är fantastisk! Just nu råder Vinterns årstid, med komplementet Eld som värmer och gör hjärta och själ varmt.... 






It makes me.... so creative and loveable.... I wish u have the same feeling... 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv