The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 6 augusti 2015

ROSES & LAVENDAR



Direkt när jag kom på idén var jag helt såld. Alltså så såld att jag nästan redan bildat bolag och mångduplicerat tanken på att mina tvålar ska finnas world wide för att sprida det hantverk det egentligen är. Alltifrån att plocka de ljuvligt doftande rosorna och lavendelblommor som vackert växer i min trädgård till att låta processen med att torka dem och koka ihop en gryta som skulle få Miraculix avundsjuk. 


Mina första egenhändigt tillverkade tvålar blev små konstverk. I min iver att testa färger, dofter och konsistenser kan jag utan att överdriva säga att jag sällan varit så ren och väldoftande. Tvålar med sheasmör och dofter av ylang ylang, rosenblad och lavendel med en alldeles lagom löddereffekt lämnas huden mjuk och len. De torkade blommorna ger en lätt peelande effekt.

Nu råkade en resa komma emellan, med en sjukt dålig internetuppkoppling vilket medfört en uppdateringstakt likvärdig en sengångare - men fortsättning följer i skapelseresan där mina idéer ska förverkligas. Inte i så stor skala som jag visionärt skulle vilja - i alla fall inte till en början. Men med mig vet man ju aldrig... 





Love / Cat 

1 kommentar:

Ann_pyttipann sa...

Lika vackra som sin upphovskvinna.
Färgrika och doftar gott.
Hoppas de kommer säljas på Fitnessfestivalen!
Kram

Bloggarkiv