The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 23 augusti 2015

LOVE & MARRIAGE..




Kärlek på riktigt är magisk. Kärlek på riktigt är helande och samtidigt en dyrbar gåva man inte ska ta för given. 

Att få följa nära vänner på deras Kärleksresa in i Äktenskapet är en ynnest och oerhört härligt. Man blir påmind om sin egen lycka och framförallt blir man påmind om hur mycket man har att vara tacksam över. 

Det har inte på långa vägar varit någon självklarhet för mig att kunna fullfölja några planer. Alls. 
Hur gärna jag än vill - så är det till slut Kroppen som bestämmer. Nu var det dock så att jag även lovar den blivande bruden att lägga sminket och det är ju inget man direkt ringer dagen innan och avbokar. 

Jag fick min 12 eller 13 cellgiftskur dagarna innan bröllopet - jag orkar inte hålla räkningen längre. Numer är det bara ett nödvändigt ont jag gör och håller tummarna för att Kroppen orkar. Resan ner gjordes med bil och jag var totalt sänkt och ägnade timmarna sovandes medan maken körde. Ett härligt stopp i Båstad med skönt häng hos våra goda vänner Ulrika och Toomas gjorde dock dagen innan vi svimmade på Hotel Skansen. Här i Båstad firade vi deras fantastiska bröllop i dagarna tre, 2011. Samma år vi själva gifte oss.






Mina dagar är lite som dom är - ibland totalt fantastiska, relativt friktionsfria, medan andra är totala katastrofer. Jag får fortfarande använda morfin då tarmarna bråkar, men i övrigt mår Kroppen lite bättre för varje dag. 

Dagen D blev en bra dag där solen sken i hela min Kropp. Lyckan och glädjen över att se våra fina vänner enas blev precis sådär maggropspirrig som den ska vara. 

Bruden anlände till vårt hotell och sminket satt som smäck - vi hade förvisso provsminkat några veckor innan när de besökte oss i Stockholm. 

Det är något visst med blivande brudar. Det blir som ett skimmer kring dem och de lyser - vackrare än någonsin. 

Jag är så tacksam för att ha fått dela dagen och kvällen med er, Magnus och Belinda. 
För oss blev det dock en tidig kväll - efter bröllopsvalsen åkte vi hem och slocknade direkt. 

Inspirerade till att fullfölja vår egen plan - när jag är frisk, förnyar vi våra äktenskapslöften. En ny chans i Livet ska firas på alla sätt. Ingen av oss är längre densamma - därför är det viktigt för oss att välja varandra igen, och igen, och igen. 

Nästa gång vet vi verkligen att vi finns där för varandra - i Nöd och i Lust.... På riktigt.

Love /Cat












Vilken bildkavalkad det blev.. Båstad och Göteborg lös av Kärlek. Det måste förevigas, eller hur? 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv