The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 1 juni 2016

THINKIN`ABOUT....


Alltså.. Jag har en idé. 

Jag planerar att bli en Youtuber. Jo - faktiskt. På riktigt. Även om statistiken säger att Youtubers publiken mest har åldersgrupperna 15-25. 

Vem fasen bryr sig. Jag är HELT övertygad om att världen kommer bli en bättre plats om jag med mina 14 peruker och alla mina sjukt knäppa idéer om hur Livet ska levas - just blir en sådan. En Youtuber. 

Eller ska jag kalla det en Influencer? Inte vet jag, men efter min otroligt roliga, insiktsfulla och lärorika seminariedag om framtidens marknadsföring, insåg jag att INGEN i min ålder finns där. Som en inspiratör i en egen kanal. Vem ska DÅ berätta om hur BRA det kan bli? När Livet är liksom "Mitt-i-allt" ?

Vad tycker du? Behöver världen en 50+ Youtuber? Eller egentligen.. Jag tänker göra det ändå. Oavsett vad någon annan tycker. 

Stay tuned. Jag satte grunden idag. Och avslutar dagens blogginlägg med makens citat: 

"Visst älskling! Gör det på din fritid. Du har ju så SJUKT mycket tid över mellan arrangerandet av norra Europas största träningsmässa, dina föreläsningar och konsultuppdrag, dina ständiga studier och den där planen med att måla om väggarna hemma, odla ALLA egna ekologiska grönsaker i sommar, skaffa hönor som värper turkosa ägg, hudvårdsprodukterna och tvålarna som ska rena världen, bli världens bästa fotograf och dansa salsa när andan faller på..... Så visst - just do it älskling".....

Så därför har jag en glad nyhet. Så blir det! 

See youtube soon.. 

Love /Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv