The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 6 januari 2016

FRAGILE..


Jag har blivit ömtålig. 

Alltså så skör och ömtålig så Askungens glassko skulle framstå som om den var gjord av titan. 

Det är den senaste månaden som gjort mig uppmärksam på det som förmodligen är segdragna biverkningar av alla gifter som bott in sig i Kroppen. 

När man är mitt uppe i behandlingar och provtagningar har man ett rätt fullbokat schema, och för mig som är en rätt fokuserad typ, ingick inte den typen av problemletande. 

Men nu..... Jäklar alltså.. Jag har ont i muskler, leder och skelett. Sjukt irriterande. 
Det är absolut inte den typen av smärta jag upp levde för 1 1/2 år sedan - det här är mer som en tuff introduktion i det stela garde man inte borde hamna i förrän om många år. När man klassas som äldre på riktigt! Förmodligen är det inget allvarligt men rätt påfrestande.

Jag har inte ont när jag sitter still, ligger eller står. Men när jag ska börja röra på mig efter en hel natts sömn eller när jag suttit still en stund. Det är som ett skämt - där hela jag rör mig som en gipsavgjutning av mig själv. Inte en mjuk led eller muskel. Alls!! Fasen också. 

Att träna är inga problem. Inte att dansa heller. Det är de där rörelserna när Kroppen inte är uppvärmd. Böja sig ned efter något tappat, eller sätta sig på huk för att tända brasan. Där är det typ kört att ta sig upp igen. För att inte tala om när maken väcker mig på morgonen och kramas - men hallåååå... det är som att gå av på mitten! Nu råkar min man ha ordentligt starka nypor. Och dessutom gillar han att ta tag i sin fru utan något mesande - så den här kombinationen av stark man vs liten fru vars Kropp är som resterna av en glasskross = ingen bra kombo. 

Så. Vad göra? Tja - den enkla lösningen vore ju att helt enkelt sluta gå ur sängen. Och sluta kramas. Men eftersom det inte är ett alternativ så måste något annat kluras fram. Värktabletter ligger inte heller högt på listan. Ungefär lika lite som Vita Pro. Tänk om världens alla stela människor skulle äta Vita Pro - då skulle världen förmodligen bara bestå av gummimänniskor. Eftersom den inte gör det är mitt förtroende för Tv-reklamsprodukten = Noll. Bättre att knåpa ihop sin egen Miraculix-kur.

Beslutet är att inleda 2016 med en detox. Att rena Kroppen från gifter och utesluta sådant som höjer inflammationsnivåerna. Att tänka syra/bas men samtidigt optimera matsmältningen. Dagen ägnas åt att skapa ett kostprogram för sisådär två veckor. 

Målet är en avgiftad, mjuk och smidig Kropp som inte låter som ett smärre fyrverkeri vid minsta move. 

För så HÄR hade jag tänkt mig framtiden... 


Love / Cat


2 kommentarer:

Cissi sa...

Det är fascinerande att man på en och samma gång kan vara både stark och svag men så är det (och tur är väl det) Lycka till med din dunderkur, du är grym. Styrka, värme & kramar Cissi

alexpalex sa...

Hoho, jag vill ha ditt avgiftningsprogram raring!!!

Bloggarkiv