The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 11 februari 2015

THINGS THAT MAKES YOU HAPPY...


Finns det någon som säger att man måste vara olycklig för att man har en diagnos? Just nu är jag nyfiken på hur alla andra med cancer, har det. Eller egentligen inte då jag för närvarande är extremt fokuserad på mina framtida mål. Så hårt fokuserad att jag nästan blivit en eremit. Med nyfiken menar jag att jag under hela perioden från det att domen föll och käftsmällen kom, den där dagen i September aldrig ens vänt den andra kinden till. Jag har varken tittat bakåt eller ens åt sidan. Jag har bara gått rakt fram med samma starka vilja och vinnarskalle. Det är först nu jag undrar hur andra tänker och reagerar över sin sjukdom.. Nyfiken på om.. 


.. de är rädda? Olyckliga? Hur får de dagarna att gå? Sover de gott på natten? Jag är fortfarande inte riktigt där än, i något beslut som att t ex läsa om andra eller kanske t.o.m fråga någon. Jag tror egentligen inte att jag vill veta. Jag vill fortsätta min egen resa på mitt eget sätt även om en stor förändring skett sedan den började. Jag har sällan mått så bra eller varit så lycklig. På riktigt.. 

Det går inte en dag utan att jag skrattar, njuter, lever och verkligen gör precis det som känns rätt i hjärtat. Jag tycker till och med att det jag äter och dricker smakar bättre och älskar verkligen att vakna upp till en ny dag. Jag tar ingenting för givet och har lärt mig att uppskatta det jag har. Även om jag i skrivande stund inte har en aning om hur resan slutar så är jag så otroligt tacksam för precis allt jag har. För det är väl det enda man vet - att INGEN vet någonting om morgondagen. Att ha min familj och min helt fantastiska man vid min sida gör allt så mycket lättare - jag och O har helt enkelt ändrat vår Livsplan till att Leva här och NU även om vi fortfarande har en mer långsiktig plan. Att fylla dagarna och agendan med skratt och glädje är det viktigaste för mig just nu. VARJE dag ägnas åt att känna efter. Ibland är jag igång ifrån tidig morgon till sen kväll. Ibland blir jag kvar i sängen. Det blir liksom vad det blir. Därför summerar jag det jag gläds åt just nu här; 

Veckans glädjefnatt: 

- Vi har nu dansat Salsa ett par gånger och det är SJUKT kul!!
   Efter den första trevande gången i gympaskor har nu ett par glittrande högklackade  
   dansskor slagit rot på mina fötter.

- Jag har ägnat mycket tid i köket för att knäcka koden för den totalt sockerfria  
  kosthållningen. Senaste utmaningen är efterrätter och fredagsmys, främst till barnen - det 
  har gått lysande. 

- Jag bestämde mig för att dricka vin igen (liiiiite) när jag känner för det - JÄKLAR vad gott   
  det är..   
  Numer är det inget annat än ekologisk odlade druvor som gäller. 

- Vi blev inbjudna till Skid VM i Falun och se 5-milen - en heldag med tågresa och myyyyys..

- Vi är bjudna på 4 galet roliga 50-års fester varav en på Franska Rivieran med tema  
   White Party.. OCH ett riktigt härligt bröllop på en hästgård.. så skööönt att få ett huvudbry 
   som så enkelt handlar om vad man ska ha på sig!!!


Love / Cat


Inga kommentarer:

Bloggarkiv