The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 24 februari 2015

KARMA..


Jag har de finaste av vänner.. Jag har fått gåvan av att ha otroligt många fantastiska människor omkring mig och har en enormt stor bekantskapskrets. Den blev ju inte heller direkt mindre när jag träffade O. 

Tillsammans njuter vi av stunder och tillfällen med våra vänner och bekanta som verkligen berikar Livet, både till vardags och till fest.  

Sedan finns det de där personerna som ingår i min innersta krets. De där vännerna som kan räknas på handens fingrar, som vårdas ömt och som har min djupaste respekt och Kärlek för alltid. 

En av dem är Nettan. Anette Andersson, som bor i Eskilstuna, eller rättare sagt i Torshälla.. Fast egentligen i Määääääälby. 

Nettan är min egen Ängel och har varit så sedan dag 1 av vår vänskap. Vi möttes första gången vid Ica-butiken vid Karlaplan för snart 20 år sedan. Varför det var just där är en helt egen historia. Att hon och jag träffades var egentligen en ren slump. I alla fall om man frågar någon annan. Jag tror ju inte på slumpen utan är övertygad om att alla möten sker av någon anledning och har en mening. Det var här vår resa började och som bara var starten på en vänskap som blir finare, djupare och helt omöjlig att vara utan, för varje dag. 

Vi har delat galet mycket, Ängeln och jag. Vi har kört barnvagn hela Mälby runt, med sovvägrande barn och pimplat Chardonnay ur PET-flaskor i väntan på John Blund. Vi har rest, skrattat, gråtit och till och med druckit vin på distans samtidigt som vi ivrigt tittat, tyckt till och röstat på Mello, under ett 4-timmar långt telefonsamtal. Ängeln i sin soffa i Määäääälby och jag i min soffa i Solna där jag bodde då. Vi har suttit på en sandstrand i Thailand och ritat namnförslag på Ängelns bebismage, med vattenfast knallröd penna. 
Säg ordet hummer och vi skrattar hysteriskt åt den där PINSAMMA händelsen på Koh Samui. Vi vet vad det innebär att ligga på varsin soffa med ismask i ansiktet och äta naturgodis för sisådär 300 kronor.. Bara för att.. Vi har varit på Cypern med våra tjejer, hamnat HELT fel på Fjortis-stranden och sjungit Lollo & Bernie sången till vi nästan kräktes - så vi tröstade oss med att smuggla vinkaraffer till hotellrummet för att överleva. Listan kan göras hur lång som helst med minnen vi skapat. Stora som små.

Jag fick den fantastiska äran att vara toastmadame vid Sagobröllopet där Ängeln fick sin  match-made-in-heaven, Ängeln är Gudmor till min Sessa samt var en självskriven hedersgäst när jag gifte mig med min älskade O. 

Jag har följt Ängeln sedan hon var 17, på sitt 18:e år och sett hennes vingar bli än mer fulländade än de man ser i Victorias Secrets Fashion Show. Det fina med MIN Ängel är att hennes hjärta är långt mycket vackrare än hennes vingar. I det hjärtat.. där bor jag. 



Det är en magisk känsla att bo i ett hjärta av Guld hos en Ängel. Vid vårt senaste möte fick jag en så fin present som sedan dess bott på min handled. Det blev liksom Kärlek vid första ögonkastet. Det blir en ständig påminnelse om det mantra jag för flera år sedan satte som namn på min då nystartade blogg. Min reflektion över Livet som sedan följt mig. Love Life, Live Now.. Enjoy.. 

När jag blev sjuk föll pusselbiten väl på plats. Att älska Livet, att Leva i nuet och att verkligen njuta av det. Det är mitt Karma och jag är långt ifrån färdig med det. Att sedan min ljuvliga Ängel fångat budskapet och manifesterat det i två vackra armband gör att min cirkel är sluten. Det är människor som du som gör att det jag går igenom nu blir enkelt - den kraft, Kärlek och energi du ger gör mig stark och hel. 



Tack för att du finns i mitt Liv med din Änglasjäl - Jag älskar dig!

Love / Cat


Inga kommentarer:

Bloggarkiv