The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 24 januari 2011

INDEPENDENCE.....


..En gång för länge sedan...  en gång i tiden när jag började lära mig att stå på egna ben i livet, fick jag några visdoms ord på vägen.. Att se till att skapa en tillvaro baserad på oberoende, att klara mig själv, att rida ut stormar genom att reflektera över min egen del i de händelser som kantat min väg - allt för att bli en bättre människa och kunna använda mina erfarenheter till att bli en oberoende, stark självständig kvinna. Men också att använda min styrka till att stötta och hjälpa andra som inte vandrat den vägen eller levt sitt liv med det målet. Ibland är dock alla bördor tunga att bära - ibland är jag helt enkelt så oberoende att jag enkelt drar mig in i mitt reflektionsskal och väntar lite för länge med att kommunicera det jag egentligen känner under förändringsprocessen.



Alla problem man stöter på, alla kriser i relationer, privat, på jobbet eller inom din vänskapskrets handlar alltid om utveckling - att hitta nya vägar, se saker ur en annan synvinkel och förhoppningsvis komma klokare ur denna så viktiga process. Eller inse när det är nog och kanske dags att gå vidare. Vem sätter egentligen gränsen för NÄR den exakta gränsen är nådd??



And exactly what does Independece Day really means??? Maybe.... that it is.... Today....?? To prepare for tomorrow....

Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv