The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 14 december 2010

WHAT A FANTASTIC WEEKEND!!!

Fitnessfestivalen, Luciapokalen och Healthy Business... Ett samlat event inom Träning, hälsa och Mindfulness som varit ett begrepp de senaste 30 åren! Väl känt, väl beprövat, been there,, done that.... Jag har aldrig tävlat personligen då jag hamnat på pallplatserna top 3 på SM och EM under mina tävlingsår och på den tiden berättigade det mig inte till att tävla Luciapokalen som är en amatörtävling.

I år blev ALLT annorlunda... Nej, jag tävlade inte..... även om suget är som hos en rökare som slutat.... det FINNS där... känslan av att ha toppform som mål... känslan av de sista dagarna med salttömning, brunkräm och ett rusande adrenalinpåslag i hopp om att vinna!!

I år fanns jag backstage... som sidekick, som högra hand och som teamplayer till mannen i mitt liv.. Min fina vän sedan 30 år som nu... sedan 9 månader är min andra hälft..... Galet, sant och underbart... MEN som dessutom inneburit en omstart inom träningsvärlden, men nu som en administratör och bollplank till arrangören av hela eventet...

VILKEN upplevelse det blev! Vi inte bara älskar att leva tillsammans - att jobba ihop blev bättre än vad jag kunnat drömma om... 5 dagar av sorger och bedrövelser i form av kontrakterade gästposörer och medarbetare som falerade till att vända eventet till en magisk happening som gjorder 15.000 underbara besökare glada, inspirerade och lyckliga...

Det här inlägget dedikerar jag till Dig - min fantastiska man för det du gör, för den du är och för förtroendet att låta mig ta del av "THE INSIDE STORY OF..... "

Vilken helg vi haft!!!

Bilder kommer snart!! Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv