The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 2 mars 2012

PARADISE WEEKEND....

Trots min numer bekväma sida av livet i storstan... finns inget som lever upp till att njuta av att komma ut till Paradiset!!! Sportlovsveckan borde ha sett annorlunda ut om vi fått ha en åsikt... men nu blev det som det blev. Min FANTASTISKA man bokade skidskola till Snorpan som med liv och lust OCH  envist lärde sig konsten i skidåkning. Badhusbesök, utomhusgrillning. och en total njutning av livet på "Landet"....


JAG - är i ett starkt behov av semester och vila efter de senaste sex månaderna av annorlunda intryck och en arbetssituation som skulle knäckt den starkaste för länge sedan. MEN jag är av hårdare än så!!  Jag mår bättre än någonsin, känner mig trygg, stabil och blickar med ögon av stål framåt!! Det gäller att leva i nuet, ha fokus här och nu och njuta maximalt av varje sekund då ingen av dem någonsin kommer igen. Tro mig - i Paradiset töms hårddisken och härlig ny energi sprudlar i ådrorna. Vi ger varandra kraft, jag och O och njutningen av att se våra barn leka och älska Paradiset precis som vi är underbar. 


Njut av några bilder från min Sessas debut i backen!! Kvällen avslutades med utomhusgrill och bastubad... Life couldn´t be better... 














Gissa om jag är stolt? Och fruktansvärt förälskad i en fantastisk man! TACK för att du ordnat ett ljuvligt sportlov för våra barn..

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv