The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 13 mars 2012

EUPHORIA.....





Mina tankar går idag till Eufori... Det sinnestillstånd man befinner sig i när man är nykär, har lyckats åstadkomma målet med de saker i livet man önskar.. Den den sekund när man föder barn... När man står inför ett äktenskap och ALLA viktiga, speciella händelser i Livet..... Självklart kopplar jag tanken även till Loreens brakseger med en fantastisk låt i Melodifestivalen... men det är just ORDET som väckt känslan i mig. Har DU någonsin känt äkta eufori? Det har jag... men det tog nästan 50 år.... Bortsett från mina barns födslar.... Redan när min son föddes 1986 med komplikationer som gjorde att han bars bort ifrån mig direkt efter förlossningen... för att rensa luftvägar och lungor då jag hade en galet kort krystningsfas.. På andra var han ute... Jag och barnmorskan hade en intensiv strid efter första krystvärken.... Jag sa - Ge mig en blockad... han kommer ut på nästa.. HON sa... Nej vi ska vänta....  Redan DÅ spände jag ögonen i henne och..... mycket riktigt.. efter pudendusblockaden kom han... mitt första mirakel.. Två krystvärkar.... Hmm.. tror jag satte världsrekord redan där och då... Mitt i all smärta och kaos väcktes euforin.... att jag var tvungen att gå igenom detta igen... Eufori - den LYCKA som sprudlar i kroppen är magisk... när tillfällen ges. Jag LEVER euforiskt och förstår varför Loreen vann. Vi behöver alla den magi av Livets touch of class som faktiskt finns där för alla....


Idag, just nu... är min MAN det som varje dag gör livet galet annorlunda.... Att jag inte förstått bättre förr, kommer jag aldrig beklaga mig över. Jag har haft som mål att vara en god förebild och teambuilder för de som finns omkring mig... Men Han... Beats all my expectations... 




Att leva i en lyckoeufori... well... många slår mig på fingrarna och tror jag överdriver... ännu fler är avundsjuka... men vet du.. JAG har kämpat ett helt liv med att vara en god människa som GER kärlek till nära och kära mer än vad jag än förväntar att få tillbaka.. 






LIFE is very good... in payback... I have it.. all..... Euphoria.......






Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv