The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 2 mars 2012

CHANGELING....





If the world knew what secrets I keep in my mind.... The world would probably change the way of seeing things. En transformation, en förändring, att våga ta steget till ett ingenmansland är få förunnat. Vi är ofta trygghetsnarkomaner.... Varför? Förändringar innebär ofta ett obehag, en känsla av att ta ett steg i luften utan att veta var man landar. SÅN är jag. Nej... jag hoppar aldrig utan att veta att chansen till att landa safe finns där. Men om man aldrig vågar riskera någonting... vinner man heller ingenting. Jag är en vinnare, en utmanare av livet och en sann anhängare av att lyssna på mitt inre. Den senaste veckan har jag återigen satts på prov.. I detta fall... känns det bara... lugnt. Min känsla, min kunskap och livserfarenhet gör att jag VET att det kommer att bli bra. JAG däremot oroar mig över hur många därute som har en så låg självkänsla, ett så dåligt självförtroende att det går ut över andra. Vänd på situationen - sätt Dig i MIN roll... bara för en sekund, en stund, ett andetag... Jag personligen tror du skulle klara 30 minuter. Nej det är inget jag klagar över. Bara ett konstaterande över hur många som behöver någon att skylla på när livet inte går deras väg. JAG står mitt i den vägen... Fast nu ändras allt. Jag ändrar min livsväg. Jag är trött på att vara bollplank och säkerhetsnät över andras bristande förmåga i att hantera beslut och att konkretisera handlingsplaner. 






I ögonblicket.... är jag i förändring... från puppa till fjäril... 


The Changeling Process is beautyful.. I totally LOVE it !!


Hur framtiden kommer se ut? Well.... Fjärilar kan bli helt magiska när de får flyga fritt... Time will tell!! 




Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv