The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 19 mars 2012

HOW TO HANDLE PEOPLE FROM YOUR PAST...



I vardagen och i den nya generationen finns väldigt få traditionella relationer kvar. Det är bonusföräldrar och plastbarn, där vi förväntar oss att allt bara ska flyta på. Visst gör det det OM man har gåvan att kommunicera. Min erfarenhet är att när jag och min sons far separerade för 25 år sedan, tog det ett år av tvivel,  men vi hade båda viljan och en  önskan om att allt skulle fungera för HANS skull. Det har det gjort. Min sons far har varit gift med en fantastisk kvinna sedan 20 år, har två underbara döttrar där jag oavsett mina privata siutationer och relationer firat jul, födelsedagar och högtider där vi njutit av att se att barnen mått bra. Mitt ex nya fru... är en perfect match för honom. Jag hade aldrig kunnat matcha honom på det sätt hon gör. De ÄR verkligen  "The perfect match".


Vi har alla ett bagage av gamla relationer.. korta som långa. HUR hanterar man dem? Vad är ok? Är det ok att ha små hemligheter för varann och bibehålla ett ess i ärmen i kontakt, eller? 


I min värld finns inga hemligheter... Den som trampar på DEN säkerhetslinan... är rökt... För mig är livet bestående av 100% ärlighet. No attachments accepted. Jag är en grym kännare när det föreligger orsaker som kan orsaka missförstånd - och tar upp dem direkt. DET är fördelen av att ha levt det liv jag har levt.. det är få saker jag inte har upplevt... Det är få saker som ens får mig att höja ett ögonbryn. Men jag vet... att den mest oskyldiga dialog kan ha bakomliggande orsaker.. MIG berör det inte. Men min önskan är att det dagen man inleder en seriös relation.... borde respekteras av utomstående som kanske skulle ta ett steg tillbaka. JAG är inte tillgänglig... Det är inte min man heller. Men i vissa dialoger hålls diplomatin högre än att sjunka så lågt till att göra sig "tillgänglig".... Just in Case.. Det är just DET som är poängen med att påbörja och fullfölja en relation. Då lämnar man det gamla bakom sig... Som är just vad det är... Not good enough... 






Det hamnar i kategorin.... oacceptabelt.. Vi har båda vänner av olika kön som vi tar med oss in i vår relation... UNDERBART!!! Men vissa ligger kvar i tron om att OM vi skulle vackla... är de förstahandsval i en nödlösning... 


Så kommer INTE vår relation se ut. Vi rider ut stormar som få. Vi VET var vi står och VET att vi är gjorda för varann. De som inte respekterar det... Kommer ändå inte bli valda som nästa partner... 


Jag har aldrig varit svartsjuk, aldrig missunnat de mest vackra människor en plats i vår värld.. MEN det finns alltid Trojanska Hästar som gör sig påminda om sin existens.... utan resultat.


Tänkvärt... om du där ute ens tänker tanken på att tackla Fort Knox.... It´s impossible...


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv