The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 5 september 2011

WHEN YOU ARE TO GOOD @ SOMETHINGS.....


Ibland lämnas man i ett hav av frågetecken, där svaret ofta är den avundsjuka en del drabbas av. Jag tar inte åt mig, men illa vid mig, då jag anser att den som ägnar tid till negativa tankar om andras positiva kreativa sidor, bara faller i ond jord.

What goes around comes around.

Att befinna sig i en miljö där Du utför nio fantastiska saker men aldrig får höra det, men där den tionde hanteras som om man var ett barn som stulit godis ur påsen, och bestraffas med något som liknar ett slag på handen är lika med att strypa en kreativ process hos en entreprenör.

Tänk på det nästa gång du ägnar en tanke riktad åt någons håll där du vet att dig egen litenhet är det egentliga problemet. Först då växer du som människa och får förmågan att attrahera likasinnande..

I am one of thoose...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv