The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 17 september 2011

THE DAY FILLED WITH MAGIC - THE DAY I BECAME MRS RYTTER - OUR WEDDING

Jag vaknade av att O´s dotter sände mig ett sms från sitt rum 06:55 med orden... NÄR ska vi åka? Med stort leende på läpparna bad jag Rubina väcka Molly och de båda kom intassande och kröp ned i sängen hos mig och vi började lägga planen för dagen. Allt var packat och klart - vi hade två hålltider - 10:45 skulle brudbuketten hämtas och 11.00 var det dags för omvandlingen till Brud, Tärna och de ljuvligaste brudnäbbarna någonsin. DE ha hållit sina klänningar hemliga för ALLA, Ve den Pappa som eventuellt skulle försöka sig på att tjuvtitta, naglar var målade och håren nytvättade.

Jag kan säga att sååååååå långa har aldrig timmar varit någonsin, men njutningen av vad som komma skulle gjorde det härligt med en hatkärlek..

Taxin hämtade oss och tos hos till underbara Kicki på Salong Tid på Linnegatan - går Du giftastankar - boka tid hos en magiker... Det tog två minuter för henne att förstå mina önskemål - och att besöka Salongen är en upplevelse i sig. Hon möter oss i dörren, med en stor kram och inne i de otroligt vackra lokalerna väntade ett fantastiskt bord med rosa champagne, färsk frukt och presenter. Jag är inte nöjd, jag är MER än överlycklig över vad hon kreerade med min frisyr, Anna och de små ljuvliga Prinsessorna med vackra uppsättningar och pärldekorationer.

Vi hade en fyra fantastiska timmar med våra filmare Ove och Tobias, samt härliga skratt accompagnierat med kall champagne och jordgubbar.. Lite lunch slank ned innan vi i god tid vara klara för avfärd.... Ååååååhhhhh så härligt det pirrade i kroppen..

To be continued, bildredigeringen är klar i morgon... Loooove to show you!!


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv