The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 17 september 2011

OUR HONEYDAY.... LOVELY

Efter en helt magisk upplevelse och ett av de största ögonblicken i mitt liv (barnens också) avslutade vi vårt bröllop med lite rosachampagne i så vackra glas designade av Efwa Attling - en gåva från Kent Orrgren!!

Njutningen av att somna och vakna bredvid min MAN var obeskrivlig. Jag har ägnat många tankar kring detta - hur kommer det kännas? BLIR det någon skillnad? För mig och för oss båda... är skillnaden enorm. Nu är det riktigt - vi har hittat varann och visat varann och omvärlden att det är på riktigt. Det har aldrig tidigare känts så för någon av oss - därför har man inget att jämföra med sedan tidigare, men tro mig - Vi verkligen ÄLSKAR att vara ett äkta par och kommer förmodligen trötta ut omvärlden med den insikten.

Efter en lång, njutningsfylld morgon med frukost på Grand började dagens överraskningar - självklart genomtänkta och påhittade av en man som ständigt överraskar och förvånar.

Under frukosten överlämnar han min morgongåva - En så vacker Bvlgariklocka jag sneglat på länge... Självklart börjar min tårar rinna och orden räcker inte till... Det är egentligen inte att få en dyr, fin gåva.... Det är kärleken från min man som tänker till, läser mina tankar och vet - att den ihop med mina ringar, kommer jag bära och njuta av varje dag... Tack underbara - det finns ingen som DU...

Sedan kom nästa överraskning - En Honeyday!! Då vi båda har späckade arbetsscheman räckte tiden till för ett dygn av njutning direkt efter bröllopet - Valet blev sviten på seglarhotellet i Sandhamn med middag, spa bad och en ivrig träning med många skratt över min nya namnteckning.

Vilken start, vilken början på vårt liv som gifta... Inget kunde varit bättre - det är nu det riktiga äventyret börjar.... Att se till att livet fylls med kärlek, glädje och att vi nu är en familj.... Lovely isn´t it?

























Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv