The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 17 september 2011

THE BACHELORETTE PARTY.......

OJ - så lurad jag blev..... Jag som avskyr möhippor och idiotiska äventyr, blev kärlekfullt kidnappad av min ljuvliga tärna, Anna. Hon bröt verkligen ihop på mig som totalt vägrade lyssna på hennes önskemål... MIN plan var att onsdagen skulle vikas åt familjen - en gemensam middag på favoritkrogen Bebe och därefter hem för en genomgång och repetition av vår vigsel. Fem minuter innan jag ska gå kommer Anna upp på kliniken för att handla en creme...... frågar var jag ska göra, vilket jag tydligt förklarar... Anna tycker det är en strålande idé att vi gör sällskap då hon ska äta middag med Kicki, min bröllopsfrisör på samma gata... Känner man mig, då vet man att har jag bestämt mig för något, ändras det inte... Så när Anna fjärde gången säger - Kom, du kan väl bara gå med till Restaurang Rött och säga HEJ.... kände jag.... NEJDETSKA JAG INTE.... Jag har date med min blivande man.... Vilket självklart resulterar i att Anna var tvungen att avslöja att O inte satt och väntade på mig utan... jag hade en möhippa framför mig....

Såhär i efterhand kan jag säga att det tog en timme för mig att hämta mig från chocken när alla mina vänner stod med väntande champagne och bjöd på härlig middag - en möhippa helt i min smak...Dessvärre är bilderna inte direkt representativa - men who cares... TACK till Er alla - Ni både lurade mig totalt och gav mig en kväll att minnas.... Love you all!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv