The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 23 september 2011

FOUR WEDDINGS AND ONE FUNERAL..

Ibland slår tanken till och idag var en sådan dag. Alla kommer väl ihåg den fantastiska filmen med Hugh Grant - Fyra bröllop och en begravning. Så har vårt år sett ut, märkligt nog. I vår ålder är det inte så vanligt att hamna på bröllop då de flesta av våra vänner är gifta, skilda eller inne på relation två, tre eller fyra och valt att inte gifta om sig. Vi har i år närvarat när Ola och Frida Ahlvarsson gifte sig i maj, När Toomas Månsson & Ulrika Palm vigdes i juni och Mats & Anette Andersson blev ett äkta par i juli. Det fjärde bröllopet var vårt eget - 10 september 2011. Två dagar före vår vigsel gick O´s farmor bort vid 96 års ålder. Självklart fanns jag vid min mans sida under den ceremonin och avskedstagandet i helgen som var. Vid samma tillfälle introducerades jag för hela O´s gotlänska släkt där livet visade sig precis ifrån de sidor livet går ut på. Att dela glädje och sorg. Jag blev emottagen med stora famnen och kände direkt värme, kärlek och glädje över att berikas med nya familjemedlemmar, underbara sådana. Av integritetsskäl och respekt kommer jag inte att gå in mer på den minnesstund vi delade mer än att den var fantastisk och att jag förstår att O´s farmor var en remarkabel kvinna jag verkligen önskat fått tillfälle att möta. Jag lärde känna henne ändå tack vare alla fantastiska tal och varma ord som sades denna dag. Nog sagt om det.

Vad jag kommer att dela med mig av är en underbar upplevelse av fantastiska människor vid en släktmiddag med glädje och värme samt min upplevelse av min älskade O´s Visby - Rosornas Stad. Vi vandrade i timmar och han guidade mig med kärlek i sina barndomskvarter. Vi kommer definitivt åka tillbaka... SNART!!


























Love / Cat


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv