The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 23 april 2016

ME, MYSELF & I..


Om det nu är någon som är galet imponerad av hur Usain Bolt fullkomligen FLYGER ur startgroparna når startskottet går - well.. Då har de inte sett mig. 

Likt en spretig gasell med penntrollshår inväntar jag det numera obligatoriska provsvaret av min scanning var 3:e månad. För att välja riktning. För att välja fokus. För att med en totalt oförtruten energi tokspringa åt det håll mitt karma väljer. 

Det är en nedräkning till Do or Die. Det finns absolut ingen som helst gråskala utan det är antingen skitbra eller skitdåligt. 

Nu har jag haft lyckan i att 2 gånger fått positiva besked om att Inkräktaren inte visar sig någonstans. Inte ett spår av återväxt eller andra små footprints i min så prövade kropp. 

Därav mitt val att att hela tiden ligga väl förberedd i startblocken. Med spikskor och utan vare sig skygglappar eller hjälm. 

För som det är nu har jag inte en enda begränsning. Överhuvudtaget. Jag menar. Vad ska jag spara på? Krutet? Min energi? Mina upplevelser? Nooooo. I don´t think soooo.. 

Jag är snabbare, gladare, klokare, mer intensiv (hur nu DET är möjligt) och framförallt. Vackrare och starkare än någonsin. På insidan. Min Kropp samarbetar och dagsvikten är 51,7 kg. 

Livet har beslutat sig för att ge mig en andra chans och då vore jag korkad om jag inte tog den.

När nu TIDEN är på min sida har jag ett nytt fokus. Jodå - jag fotar, dansar och kokar coola uppfinningar i köket, både matmässiga och kosmetiska. Men det som är mitt absoluta fokus är att all min energi ligger i nuet. I närvaron. När jag gör något gör jag det med en ny glädje där Kärleken till Livet är total.

Därför var det en oerhörd glädje att bli tillfrågad av min fina vän Vivi om jag ville berätta min story i hennes podd. För mig blev det ett nytt forum att dela med mig i. Jag är en van föreläsare och skribent, men att prata och berätta utifrån ett manus var något nytt. Då jag är en person med rätt många strängar på min lyra kände jag först att ska jag berätta om ALLT - kan det bli rätt spretigt. Fast om jag utesluter något blir ju inte storyn om mig hel och komplett. 


Så vi körde på, jag och Vivi, vilket såklart resulterade att jag aldrig slutade prata. Det blev en virvlande kärleksdans om min passion för träning, kost och livsstil men också några galanta sidosteg som handlade om min och O´s Livsplan, epigenetik, mina 14" personligheter" aka mina peruker och framförallt - allt välja glädje och humor även i en svår och krävande dödsdans. 

Jag känner så stor tacksamhet över att få möjligheten till att dela med mig. Kan jag ge någon hopp, styrka eller bara tända ett litet inspirationsljus i någon annans förtvivlan så är min resa värd sitt pris. Vill du lyssna på podden hittar du länken här. Vivi är fantastisk i andlig vägledning och du hittar många fascinerande människor här. 

Jag kommer också att skriva oftare här på bloggen - nu när jag konsoliderat mina tankar och valt livsväg på andra sidan diagnosberget. Det är viktigt för mig att välja glädje och kärlek varje dag. Att på ett så effektivt sätt som möjligt utesluta negativa tankar och handlingar. Det innebär givetvis att jag gör extremt medvetna val. I allt. Med en hel del konsekvenser. Hur jag gör och hur jag tänker återkommer jag om. Jag är dock HELT övertygad om att vi alla borde reflektera mer över hur vi detoxar våra hjärnor. Inte bara har fokus på att rena kroppen. I min värld är allt en helhet. 

Vill du veta mer? Stay tuned.. 

Love / Cat 




2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var så kul att spela in och det blev så bra. Har fått mycket beröm av ditt avsntt och även folk som frågat om det blir mer avsnitt med dig. Självklart blir det de. Vad kan bli bättre än en prinsessa i podden? det skulle vara två då... ;-)
Kramar i massor vivi

Fifty - Fit & Fabulous sa...

Haha.. älskade vän. DU ger så mycket energi att vi glöder tillsammans! Yes - låt oss skapa en plan för meeer <3

Bloggarkiv