The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 8 oktober 2011

EXPLORING OUR MIND.........



En underbar resa är att resa i sitt undermedvetna. Att resa med målsättningen att optimera sig själv och sin förmåga i att lyckas med det man föresätter sig. Att leva med en man som min, innebär att utforska tankebanor och en ständig utveckling och ett idésprutande i en rasande fart. Det intressanta man finner när man verkligen GÅR "outside the box" är lyckan av vad man finner.

Vågar man inget, vinner man inget... Satsar man inget, kommer man heller inte framåt. Det viktiga är att våra sätta mål - för oss och för mig gäller privata mål likaväl som affärsmässiga. En livsplan för vad vi vill ha åstadkommit i vår relation och äktenskap och en livsplan för vad vi vill ska hända med oss våra företag och en handlingsplan för att nå dit.

För oss är det en lysande väg att sätta delmål och därefter höja ribban. Vad ska göras? Och när?
En bra start om man vill leva efter detta sätt är att göra en livsinventering. Är Du nöjd med hur DU lever ditt liv? Med ditt arbete, din utbildning eller din relation? Om inte - VAD kan du börja med för att åstadkomma en förändring. Ingen säger att det är ett enkelt sätt att leva, personligen tycker jag att majoriteten lever sitt liv med ett missnöje - alltid över någonting. Jag finner det märkligt - att inte lägga den energi på att förbättra och förändra sig själv och sin livsplan istället för att ägna all energi åt att vara negativ och missnöjd.

För att leva det liv du vill leva... Explore your mind - and get excited over what you find... Gör du inte det - finn dig då i att det är DITT val att situationen är som den är och att det kanske är du själv som är bromsklotsen i förändringsprocessen..

"Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life…Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary."         
 ~Steve Jobs


Tänkvärt, eller hur?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv