The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 3 januari 2012

SOON IT´S TIME.... TO LEAVE....

....some of you...

Min ibland smärtsamma förmåga till att känna av saker gör sig ibland enormt starkt påmind. Just nu känns det som om jag står med tårna på kanten fram Grand Canyon och VET att det nu är oundvikligt. Jag MÅSTE ta steget över kanten. Det är HÖGT och var första avsatsen jag kommer landa på vet jag inte, men jag känner mig själv och har inte tiden att tänka på det. Det kommer gå bra. Känner jag mig själv kommer jag inte ta steget - Jag kommer HOPPA!!

Ni vet sådär som när man var liten... men höll för näsan blundade och räknade till tre - sen var det bara full action ut i luften.

Där är jag nu - med magen full av pirr och änglavingar som kliar och vill ut.



Det kommer att kosta.. Det gör det alltid när man investerar. Det kommer kosta en del att kliva upp en dimension. Om jag är förberedd?? Hell.. nooo...

Jag är livrädd och kolugn men sorgsen i hjärtat då en del av min bakgrund kommer försvinna. En temporär sorg då jag får tusenfalt igen.


Det här är en sida av mig inte alla ser och förstår... Det är heller inget jag talar om... Det bara ÄR så. Min man är väl medveten om den även om han inte riktigt förstår vad som egentligen händer, har jag varit väldigt tydlig om och förvarnat i tid när ögonblicken kommer. Det här har ingenting med att jag är konstig eller labil på något sätt. Jag är bara extremt känslig för det som en del inte förstår men som för oss andra är energihöjningar.. Den här gången är den starkare än på länge. Det innebär stora förändringar hos många, tråkiga händelser som dödsfall och sjukdom, positiva saker som äktenskap, graviditeter, möten med människor eller separationer från vänner och ibland relationer. Det är en som inte påverkas alls och inte förstår vad man pratar om. Det känns skönt och underbart att vi alla är olika. Men för mig är det enormt påfrestande perioder. Du kommer aldrig märka när det händer... om jag inte som nu, valt att skriva om det. Varför jag gör det nu är för att det känns skönt att få det ur systemet.


Jag kan kan säga.... att jag längtar tills denna gång är över.... och ser fram emot det fantastiska det kommer innebära i mitt liv, OCH i många andras.


Universum älskar när det rör på sig.... Gör Du??

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv