The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 4 oktober 2010

A WEEKEND WITH THE MOST PERFECT MIX EVER!!!

Efter en lång hård arbetsvecka med en fredag som ställer de ultimata kraven på fokus, kunskap, kompeten och förtroendebyggande... att leverera resultat, uppnå önskemål och bygga tillit, vilket kräver sin man/kvinna... är det underbart att ha en magisk helg framför sig i kärlekens tecken!! Fredagar är alltid den dag i veckan som dels är den sista men även den där alla patienter som ska göra större ingrepp  kommer då de har helgen på sig att återhämta sig efter behandlingarna....

Min dag innehöll nya behandlingar varje halvtimme - ibland korsvis - där någon ligger i bedövning samtidigt som en annan får något utfört.

Mixen denna dag bestod i kemiska peelingar - en magisk behandlingsform där man beroende på penetrationsdjup kan åstadkomma kosmetiska och medicinska mirakel. Vi har 13 olika peeler med olika indikationer - Pigment, acne, ärr, stora porer, orenheter, rosacea m.m.

Behandlingen är enkel och ger fantastiska resultat!!!



Idag hade jag även lite mer krävande behandlingar som reducering av kärl på en mörk hudtyp, vilket ofta innebär komplikationer som brännblåsor av lindrig karaktär men är självklart övergående.



Avslutningsvis - tuff laserbehandling med min kärlek - Fraxellaser - mot svåra acne ärr och rynkor bl a.



Vad kan var mer lämpligt efter en sån dag att inleda helgen i goda vänners lag - middag på Storstad!!! Lovely !! Jag orkade 1 1/2 timme... sen em och somnade som en stock.

Lördagen startade med ett kärleksfullt samtal från kärleken som hämtar oss 12.00 för en ljuvlig helg.... Middag med bror och svägerska - fantastisk kväll med underbara människor och ljuvlig mat och... rundpingisturnering!!! Söndagen ägnades åt morgonnjutning med alla våra samlade barn.... som avlämnades vid lunch till respektive andra förälder...

Sen väntade en kväll som bara vi kan ha... Efter besök på IKEA... Efter planering av lite fratida projekt blev kvällen.. Fylld av humor, kärlek, hård träning, underbar mat och gott vin.... Avslutades med ljuvlig varm bastu och optimal lycka... somna på kärlekens arm...

I am blessed // Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv