The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 14 oktober 2010

THE SAMBO PROJECT.........



Ett intressant fenomen.... som en stjärnfall... lika unikt och strålande vackert... Jag har precis startat mitt renoveringsprojekt och insett att jag kommer leva i en värld fylld med byggdamm, kaos och helt omöjliga morgnar och rutiner med min familj.... Det är ett efterlängtad, väl genomtänkt  projekt.... men just frågan som ställer saken på sin spets är... vad kommer vi hitta under kakel och köksskåp? Sannolikheten om att omfattande fuktskador lurar lika självklart som morgondagg är ett faktum har jag ivrigt förträngt att mitt hjärtebo... faktiskt kanske inte är beboeligt under denna period... Hmmm..... Nu råkar det ju vara så att jag.... är i en relation... en helt fantastisk sådan... med en man som alltid ligger steget före... som gjort mer omfattande ombyggnationer än min... som är vis nog att dämpa min obotliga optimism och..... erbjuda mig och Sessan att bli SAMBOs.....    Ooooooooojjjjj!!! Hjärtat slår dubbelslag, hjärnan och kroppen skriker JAAAAA!!! Samtidigt som kontrollfreaken i mig säger att "jagbordenogvarapåplatsföratthållakollpåbygget" varianten.....



Men... jag är SÅÅÅÅ lost in love... så - om så bara för en tid - ska jag bli.... SAMBO....!!

Tack fina Du som upplåter Din tid, din space, ditt hjärta och ditt hus till oss.... så vi slipper kissa på potta i byggdammet..... Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv