The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 24 oktober 2010

SOME GLAMOROUS BEAUTY.....

CREATING THE INNER BEAUTY GLOW ON THE OUTSIDE....

Nu var det länge sedan jag fokuserade på mig själv... All tid och energi har den senaste tiden gått till hårt arbete, framtidaplaner och aktiviteter, Sessans karriär som "nolla" i nya skolan och mitt omfattande lägenhetsrenoveringsprojekt...

Så i fredags påbörjade jag min egen uppiggande renovering av... Mig själv!!!

Min otroligt duktiga kollega reducerade lite linjer i pannan med Botox - resultatet dröjer ofta ett par veckor men då jag är behandlad tidigare så "svarar" jag otroligt bra på behandlingen - med en panna slät och fin och ett litet lätt ögonbrynslyft gör att jag ser utvilad och fräsch ut!! Vilket jag även ÄR då helgen ägnats åt mycket härlig skönhetssömn....

Samtidigt passade jag på att fylla på Restylane i läpparna - VILKEN skillnad det gör! Med åldern bryts den naturliga fyllnaden och fukten ned vilket gör att läpparna minskar i volym - mitt mål är inte att ha några gigantiska jätteläppar utan återskapa volym och kontur som ger ett fantastiskt resultat - just nu är jag lite svullen men är otroligt nöjd med min nya look!!



I kväll väntar första behandlingen med kemiska peeler - en makalös behandling man gör som en kur på ca 6 behandlingar för en fräsch lyster, bättre spänst och mindre porer.... Detta i kombination med att jag nu under hösten använder mig av mer aktiva hudvårdsprodukter från Jan Marini - A-vitamincreme och Glycolsyror kommer se till att ge boostern som min hy behöver - produkterna är ren magi för alla hudtyper!

Min målsättning vid 48 års ålder är att se naturligt fräsch ut, inte överbehandlad med mål att se konstlad ut... Tack till mina underbara duktiga kollegor som kreerar mirakel så jag blir en bra förebild för vår verksamhet och glad när jag ser mig spegeln!!!

Beauty can also come from the outside...... Additional to the inner beauty, of course!!

Wish you all a lovely day - I skönhetens tecken!!!! / Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv