The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 24 oktober 2010

NOOOOO... I AM NOT GONNA BE ONE OF THOSE!!!!!!!

Helt plötsligt - mitt i karriär, totalrenovering och ett nytt samboprojekt infinner sig en känsla av att jag GLÖMT något... Hmmm... ja, just det - att LYSSNA på mig själv och det jag saknar lite!!!

Det går bra nu - I arbetet, med kärleken, i familjen och med min återupptagna träning.... MEN jag kommer inte bli en av de där som euforiskt försvinner in i mitt lyckorus och glömmer bort de som faktiskt funnits vid min sida under de tuffa åren... Jag har alltid varit en typisk mentor - en vän i nöden, någon som alltid lyssnar och finns där.... JUST bara för att jag levt ett liv få förunnat som också lämnat erfarenhetsspår som gör att jag är en god rådgivare och krass selektiv vän... Inte en sån som alltid håller med och klappar på huvudet och säger att allt kommer bli bra... Nej... Jag kommer ALDRIG bli en av dem!!


Om Du går till Dig själv.. - vilken typ av vän vill du ha? Någon som ger Dig konstruktiv kritik - inte över dina dåliga val, utan som ger Dig ett annat perspektiv på de åsikter du har.. en vän som delar med sig av erfarenheter som kan leda till ett sundare beslut ELLER vill Du stagnera och bara ha människor omkring Dig som "håller med"

Valet är enkelt, eller hur?..... Nej, jag tänkte väl det... ingen vill höra att man fattar fel beslut, ingen vill höra att man faller för fel män, är för snäll och blir en dörrmatta...

Men.... tänk efter - Du lever bara en gång - Du är värd det bästa.... Är Du en vän till mig kommer Du få många obehagliga upplevelser, många tuffa ord fyllda av kärlek... för tro mig - Been there - Done that.... och jag ser det ALLT för ofta i min egen krets.....



Jag älskar mina vänner mer än något annat, är så tacksam för att de vill ha mig som vän... Är ödmjuk inför att beslut och val i livet är allt annat än lätta.....

But NOOO - I Am NOT gonna be one of those........ Jag säger vad jag tycker, trycker på ON-knappen så munnen rappt får ur sig sina åsikter..... Det har sina konsekvenser, men är så väl värda det.... Så kommer även min relation vara och förbli.. Baserad på ärlighet, rakhet, sanningar och inga hemligheter - en växt tillsammans som kommer att det blir underbart att åldras tillsammans......

Så Du som ÄR min vän.... jag älskar DIG för den du är och för att du vill ha mig precis som jag är.... i DITT liv!!

Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv