The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 11 december 2009

Fab friday.....

Visst är det väl lite magi över fredagar???

Hos oss på kliniken var stämningen på topp redan från start!! Efter en ljuvlig middag och drinkkväll var vi alla laddade för att bita i dagens tuffa schema... Vi är ett fantastiskt team som får våra patienter att må sååååå bra hos oss...... För mig stod idag på menyn - Fraxel laser - 2 behandlingar  - en för rekonstruktiv ärrbehandling, kommer bli så bra!!! Metoden/behandlingen är verkligen fantastisk - i alla fall i händer på rätt behandlare...
Idag hade jag även även en speciell kvinna hos mig... Efter en svår olycka, med ett ärr som löper över hela kinden skulle vi idag sätta "pricken över i" Vi har byggt upp huden skapat stadga och hennes ärr är nu minimalt... Idag la jag i en Restylane filler för att jämna ut konturerna av ärren och fylla ut med fukt i vävnaden och resultatet syntes direkt!!!! Hon är sååå lycklig!


Idag fattade jag även ett beslut - mitt nästa steg i MIN utveckling som jag tidigare arbetat med men inte på kliniken.... Micropigmentering av vita ärr, skador där huden tappat sitt pigment, där man kan tatuera in hudfärg för en visuell illusion.... My dream... Diskuterade detta med min chef som sa JA direkt!!! Mer om detta när jag är klar..... Vilket fantastiskt komplement till det vi redan gör..... Otroligt spännande!!! Vi kommer även att utföra kosmetiska behandlingar som läpplinjer, eyeliner och ögonbryn... men jag personligen BRINNER för rekonstruktionerna.......

Nu väntar en helg med mina underbara barn, vänner och julpynt!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv