The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 21 oktober 2014

VISION BOARD..


I hela mitt Liv har jag varit envis. 

Alltså sådär envis att det kan vara jobbigt. Även för mig själv. Jag har allt som oftast haft en tro och en övertygelse som varit riktad åt det håll jag vill. 

Just den där kraften och förmågan har jag extra mycket nytta av nu. Kraften att med tanken kunna försätta berg. På senare år har jag läst och studerat mycket kring just energier. Om Tankens kraft och att visualisera det man önskar. 

Lagen om attraktion och hemligheterna bakom att nå sina mål är ju baserat på de tankar Kroppen och Hjärnan slänger ut i Universum - och hur man får dem att bli verklighet. 
Det tog lite tid tid innan jag förstod hur det fungerade på riktigt. Från början när jag läste var det lätt att få uppfattningen att man nästan tänkte fel, om man inte attraherade in värden som obegränsat med pengar, stora hus och allt som hör den där Sagobokslyckan till. Ni vet - Prinsen  och inte bara halva, utan helst HELA kungariket. Lite amerikanskt på något vis.

Jag lärde mig dock en metod och ett tänk som passar mig. Först måste man rannsaka sig själv och vara ren i sina tankar - och inte önska sig saker som är på någons bekostnad. Utan saker man VERKLIGEN vill ha och mål man vill uppnå i Livet. 

Många säger att jag alltid haft det lätt för mig. Vilken tur jag haft och så skönt att slumpen gjort att jag "hamnat" i vissa situationer i livet. 

Jag skulle nog istället säga att jag medvetet alltid arbetat väldigt hårt, inte bara för att jobba för brödfödan utan för att jag satt upp tydliga mål. Privat, yrkesmässigt, känslomässigt etc, etc. 
OCH.. hållit mig till min plan. 

Vad jag mitt i allt detta kom på att det jag faktiskt tagit för givet - är den hälsomässiga aspekten. 

Visst - jag äter bra, tränar regelbundet och allt det där. MEN jag har inte satt några MÅL eller önskat något kring min hälsa. Inte på väldigt länge.. 

När jag hamnade i övergångsåldern blev det som en trött rundgång, där jag egentligen, så här med facit på hand borde ha reagerat annorlunda. Jag har egentligen länge känt att något inte stod rätt till, men bara låtit det bero... För jag hade ju sökt professionell hjälp hos de bästa läkarna. Och det kommer säkert att gå över.. Trodde jag. 

Tidigare, när jag var yngre lärde jag mig ett, för mig, fantastiskt verktyg. Något jag tittade på varje dag, som jag älskade att skapa och som gjorde mig påmind om mina mål och vad jag verkligen ville uppnå. 

En Vision Board. En tavla baserad på bilder, ord, citat, saker - eller egentligen precis vad man vill - för att tankarna skall förbli fokuserade på det man vill ha ut av Livet.

Jag har klistrat och klippt, och blandat hus, bilar, hjärtan, drömmar, resmål och utbildningar. Yrken och hobbies... Samt visualiserat Prinsen... 

Att fylla tavlan är magiskt. Magen, själen och hjärtat fylls av bubbel och glädje och blir något som visar vem jag är och vart jag vill. Det har fungerat. Varje gång... 

Denna gång blir tavlan stor, ljus och fylld med gamla människor som är aktiva och lyckliga, en frisk och sund kropp och själ och laddad med allt som jag vill ska bli mitt nästa mål. En tavla fylld av energi, styrka och kraft. För mig blev det här en otroligt stark känsla i att vara med och påverka hur min tid framöver ska se ut. Just nu är den fylld av sjukhus, provtagningar och läkemedel. Det har jag valt själv, ingen har ju tvingat mig. 
Men för att ha en plan oavsett, blir min Vision Board min spegel och min framruta. För det FINNS en viktig aspekt och en mening med allt som händer just nu - och den erfarenheten tänker jag ta med mig och göra något riktigt bra av - något som även kan hjälpa andra. 




En stor, ljus vacker bild, en KRAFT Vision Board,  över hur Livet ska se ut från och med nu och läääääänge framöver... 

Love / Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv