The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 14 juli 2011

THE WEDDING JOURNEY - ANOTHER DECISION MADE....



Kärleken skapar ett "vi" utan att förstöra ett "jag". Ett underbart citat jag läste idag. Just nu ligger mycket fokus på vår kärlek, vår planering och vårt stundande bröllop. Idag bokade vi vigselförrättare och har under de första semesterdagarna lämnat in papper med hindersprövning och namnbyte.

Det känns stort. Vi blir... VI, utan att jag tappar mitt JAG. Vi är båda mycket generösa med att bibehålla vår integritet och egna personlighet, även om kärleken förändrat oss båda radikalt. Tillsammans kommunicerar vi, läser varandras tankar och är varandras perfekta match.
Jag älskar den kvinna jag blir tillsammans med O - precis som han älskar den man han blir tillsammans med mig..  Därför har vi även satt viktiga tankar på pränt för att bibehålla passionen och kärleken levande... För det är i detaljerna Djävulen bor...

Lovely, isn´t it??

Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv