The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 22 juli 2011

I HAVE FINALLY FOUND A FAB WAY....

Mitt uppe i all planering, allt renoverande och att slutföra samtliga projekt för året, hittar jag ett fantastiskt program för att redigera alla mina bilder. Jag älskar verkligen att fotografera, och har förfinat mina tekniker, bytt upp mig i kamera och lärt mig ljus och framförallt - timingen i det vackra. Att fotografera är en konstart som jag upptäckt på senare år. Den passar väl in som en förstärkning av det som alltid varit min starka sida, det skriva ordet. Att nu även kunna skapa en inramning där känslor, tankar och ögonblick förstärks med hjälp av min nya bästis - är ren magi. Därav ett mindre antal bilder på bloggen i nuläget - jag har fullt upp med att lära känna en ny vän som är så mångfacetterad att lyckan är total. Det viktigaste är dock fortfarande en bra grund. Jag hoppas jag kan fullända konsten så som jag önskar. Jag kommer dock alltid hålla det på en amatör nivå - där gör jag mig som bäst. Det finns fantastiska yrkesfotografer, vilka är förebilder och mentorer i sättet att se världen genom en kameralins. Men glädjen i att föreviga mitt och vårt gemensamma liv och dessutom kunna klä det i skräddarsydda lösningar är underbart.

Min önskan är att betraktaren njuter av skapelserna på samma sätt som jag.

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv