The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 15 juli 2011

THE WEDDING BETWEEN MATS & ANETTE - FROM MY POINT OF WIEW...






Så var den äntligen här... Helgen med stort H.... Helgen som gick i Kärlekens tecken med tårar av lycka som aldrig ville ge med sig. Äntligen fick de varann... Mina underbara, fina vänner - Mats & Anette. Vi har känt varandra sedan 1999. Vi har rest ihop, vi har upplevt massor och under åren vuxit samman och har barn i samma ålder. Jag har sett en ängel växa upp till en fantastisk kvinna och på samma sätt upplevt en förändring och en mognad hos hennes man till att förstå meningen med livet. När två blir till en - utan att tappa sin själ. Mitt hjärta svämmade över av kärlek och jag är så lycklig för deras skull. De är som gjorda för varann och vad DE har väntat på, är timingen. Nu var tiden inne för att de skull bli äkta makar. Kanske är det så att när livet vägar varit brokiga på ett sånt sätt som vi alla känner igen oss i, blir slutresultatet så genomtänkt och självklart. Det framgick klart av alla fantastiska tal som rörde oss både till skratt och tårar.

Kelvin, Sebastian & Wilda... deras ljuvliga barn var lika lyckliga de. Kelvin höll ett så rörande tal med sin bror som sidekick, där inte ett öga var torrt! Marcus, fina Marcus - sjöng en egenkomponerad låt med en känsla som träffade hjärtat. Annica, Linda, Rocco, Tommy och framförallt, brudparets föräldrar, tillägnade personliga tankar och ord till dem båda.

Jag är välsignad med många fantastiska vänner och människor omkring mig - men just de här två ligger i mitt hjärta och skapar dubbelslag av glädje! Inte nog med att vi levt med tanken, planeringen och längtat efter dessa dagar - jag hade dessutom äran att få vara deras Toastmadame - vilket äventyr!!! Festen var planerad och upplagd i dagarna tre.

Fredagen inleddes med en underbar middag med de närmaste i familjerna och vänner efter en heldag med förberedelser, planering och dekorerande av den underbara platsen för vigsel och fest innan vi stupade i säng inför morgondagen.

På Bröllopsdagen följde jag Anette från tidig morgon, under skapandet av hennes frisyr och la sedan hennes makeup på plats. Lilla söta Wilda var näbb och förbereddes även hon på samma sätt.





Ett fantastiskt arbetsteam såg till att allt fungerade ifrån transporter, uppdukning och soundcheck till en färdig konstellation som länge kommer stanna i hjärta och minne.

Brudparets enda önskan var att inga foton togs under vigseln - sedan var det fritt fram att föreviga. Ceremonin var magisk!











Varmt lycka till mina underbara, fina vänner.... Jag har skapat minnen digitalt för att föreviga stunden som för alltid förändrat Era liv!!! Det här är bara en liten försmak av alla de fantastiska bilder jag har.... Jag älskar Er - och ger Er gåvan av alla magiska ögonblick när ni är tillbaka från Er kärleksresa!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv