The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 31 augusti 2010

ENERGIES.......


Har du någonsin märkt av att vissa dagar inte är som andra..... att vissa dagar bär en energi som kräver sitt yttersta av dig för att dagen ska gå runt? Jag är av naturen född med ett otroligt jämnt humör, en oerhört positiv inställning till livet och vaknar faktiskt nästan varje dag med ett leende på läpparna över att ännu en fantastisk dag har börjat... De dagar som börjar tokigt, att man försover sig, eller inte hittar det man behöver ha för att dagen ska fungera ägnar jag ALLTID 5 minuter till att stanna upp, känna efter och vända mitt inre karma, mitt inre lugn och "starta om" min morgon... En kort meditation, en kort affirmation, ett snabbt beslut som gör att livet kommer i rätt riktning igen... Detta har tagit mig många år att uppnå men är fantastiskt effektivt och idag var en sån dag...

Jag har lärt mig att dessa dagar innebär även att mina kollegor kan vara ur balans, mina patienter dyker inte upp eller har orealistiska förväntningar och mina barn är trotsiga i allt som borde/måste/skall göras och utföras...

Dessa dagar älskar jag... Dessa dagar gör att jag utvecklar mina sinnen och min maggropsskänsla till det yttersta. Idag har jag haft prövningar inom alla områden.... Klockan är nu 20.25 och jag känner mig så nöjd över att ha lagt ytterligare en speciell dag i min erfarenhetsbank. Efter att ha lämnat kliniken med allt som inträffat kom min så välbehövliga belöning... Min bästa vän bara finns där... 5 minuter ifrån mig... Vi avslutar dagen med en ljuvlig middag och välbehövliga samtal, inspiration och känslan av hur välsignad jag är med vänner som Calle..... Tack fina Du.... You made my day.....



Tålamod är en dygd.... men vem fasen har tid att vänta? Jag styr över mina tankar... Jag styr över mina beslut... Jag styr utgången av hur mina dagar ska bli..... The secret of life..... The law of attraction......

Once again... it worked well!!!


Enjoy & learn the miracles of life.... Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv