The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 25 augusti 2010

CHANGES....


Tänk att samma ord kan ha så olika innebörd beroende på i vilket sammanhang det sätts.
En typ av förändring kan vara positiv i form av växt, utveckling, se världen ur nya perspektiv och ha tankesättet att genom att förändra Dig själv - kan du påverka hur resten av världen ser på dig...

En annan typ av förändring kan vara negativ - när man inser att människor man levt med och/eller mött, yrkesval man gjort, beslut man fattat - gör att du blir en människa du själv inte trivs med och tycker om... Samma människa - olika förändringar - olika utvägar.

Jag har haft flera år där jag genomlevt dramatiska stora förändringar yrkesmässigt och privat. Jag gjorde en konsekvensanalys och beslutade mig för att jag inte tyckte om mig i den skepnad omvärlden påverkade mig till att bli.

Idag står jag  inför en trappa - The stairway to heaven - efter hårt arbete, efter beslut över vad och vilka som är viktiga för mig och beslut som gör mig hel som människa.

Jag har rensat mina garderober, på känslor, människor och beslut. Investerat tuff kärlek i MIG och mina nära. Nu stundar belöningen - jag tackar ödmjukast universum för att de signaler jag bett om dyker upp, en efter en....



Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv