The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 17 maj 2015

HAPPINESS..


Varje dag är en ny dag med framsteg och glädje. 

Veckans glädjefnatt; 

- Vi gick sista gången på Salsakursen - bara för att det gick. Det kanske inte är den snyggaste dansen jag gjort, men det gav mersmak på fortsättning i höst

- Jag och tjejerna kommer springa Color Run loppet Lördagen 23 maj. Även om min rehab går utmärkt är det inga självklarheter. 

- Jag tränar igen. Både en lustig form av gång/spring/lunk på löpbandet, men det går framåt i alla fall, och lyfter vikter på mitt eget vis i ett högintensivt tempo. 

- Mitt växthus har fått så många nya gäster, uppdragna från frön - att få peta i jord och odla egna grönsaker är den bästa medicinen.

- Jag och mina läkare har en plan för resten av min resa. All inclusive med operation, fler cellgiftsbehandlingar och allt därtill. Det enda molnet är min vikt. 47,5 kg är inte mycket. 

- Känslan i magen när min läkare säger " Vi gör ju inte allt detta för att vi tycker att det är kul. Vi gör allt detta för att vi är övertygade om att det finns en stor chans att du kommer bli frisk och fri från din cancer". Den karamellen suger jag på varje dag och får en glädjetår i ögonvrån. 

Love / Cat

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu fick jag också en glädjetår. Tack fina solstråle, inga moln i världen kan skymma dig <3
Kram vivi

Bloggarkiv