The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 19 september 2013

THE CHANGES..



Det blåser nya vindar nu. Friska, energifyllda men väl värda en stunds eftertanke. Jag har under ett drygt år verkligen förändrat livet. 
En förändring på så sätt att jag i arbete och karriär, lämnat det trygga, stabila för att liv närmare plånboken. Jag har alltid älskat det jag arbetat med, men inte behövt sätta det i samband med  vilka behov jag ska fylla för att leva det liv jag verkligen vill leva. 

Att göra en budget där livskvaliteten är lika viktigt som den ekonomiska. Vad är det värt att styra sin egen tid?

Nu har jag levt under dessa premisser drygt ett år och för mig är svaret - ALLT!

Lyxen av att kunna stanna kvar hemma och jobba ifrån sängen fram till lunch, när energin tryter och sängvärmen inspirerar är ovärdelig. Speciellt när man delar dunbolster och arbetsplanering med maken tillika kollega. Det är ovärderligt att slå ihop datorn på fredagar och tillsammans gå rakt över gatan till favoritstället och ta en AW.. Med sin bästa vän och arbetskompis. Det är LYX att starta dagen med att träna och tillsammans ta en powerwalk till nya kontoret.

Jag sticker inte under stol med att det pirrat bra i magen många gånger, att stressen kryper på när man känner att man inte kommit ikapp situationen, utan situationen kontrollerar mig. Det har jag dock lärt mig. Det mesta ordnar sig. Och gör det inte det så kvittar det. Då var det inte meningen.

Jag har lärt mig att jobba hårt, riktigt hårt. Det har jag alltid gjort, men inte på samma strukturerade sätt som har vuxit fram under den här tiden. 

Jag får mer gjort på en dag än vad många får på en vecka. Men det har tagit tid att hitta balansen i lyxen att styra sin egen tid. Och det kanske inte är för alla - men det är definitivt för mig. 

Förändringens vind blåser fortfarande. Men det är medvind. Tacksam & Ödmjuk över var Livet för mig.

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv