The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 13 september 2013

BALANCE..


Bland det absolut svåraste... och bland det absolut lättaste är att skapa balans i livet. Det hela beror på hur man ser på situationen. 

Jag är, av naturen, en äkta workoholic. Jag önskar ibland att jag varit en o ´holic av annan kaliber - shopping, beauty, äventyr - kanske till och med vin? - fast egentligen känner jag ju att det inte ens finns någon annan typ av beroende jag vill ha. Jag har förmånen, som jag förvisso själv skapat med åren att ha arbeten jag fullkomligt älskar. Det brukar dock ha ett pris. Man åsidosätter familj och vänner och kanske andra intressen. 

Nu råkar jag vara gift med en man, som inte bara  är mitt livs kärlek. Nej.. för säkerhets skull är han en VÄRRE arbetsnarkoman än vad jag är. Det sägs att det finna en mening med allt. Och visst är det så, i skrivande stund sitter vi med varsitt glas vin, tända ljus, en ljuvlig torsdag med varsin dator i knät - och ÄLSKAR det. Vi har turen, lyckan och förmånen att arbeta med ett gemensamt projekt så den egna upptagenheten och fokuset bildar någon slags tyst kärlek mitt i den märkliga.. Om inte det är balans.. då vet inte jag var jag ska lägga ribban.

Jag ska villigt erkänna, att när jag släppte TRYGGHETEN i att vara anställd och blev min egen (med maken som uppdragsgivare) har saker fallit på plats. I dagsläget har jag fler uppdrag, känner lugnet i min kompetens och mår toppen av den balans jag skapat.

Att våga är att förlora fotfästet för en stund - att inte våga.. är att förlora sig själv.

Just nu.. lever jag det liv jag verkligen vill leva. 

Lovely isn´t it? 

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv