The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 25 september 2013

A YOGI DINNER..


Behovet har vuxit sig starkt. Starkt i viljan av hur man kan använda sin kropp till att den återigen ska bli ens bästa vän istället för den begynnande stelhet och brist på träningslusta.

Yoga.. Nytt i mitt sinne men en så gammal tradition. Är kombinationen möjlig? 

I mitt ivriga sökande inför årets Fitnessfestival av nya träningsformer och trender har tanken malt. Jag har känt att detta är vägen att gå - att implementera Yoga som ett fantastiskt komplement till min så älskade muskel- och styrketräning.

Det vackra i att använda kroppen rent akrobatiskt, att stretcha ut varje del och skapa magi i balanskonst. Förtjusningen växer för varje dag och som ett barn bubblar njutningen i när jag lär mig något nytt. Hundar och delfiner korsas med träd och solhälsningar. Till och med det.. Istället för bicepscurl och latsdrag eller benpressar hittar jag åter skönheten i hur min kropp transformeras. Nej inte bara.. men i en grym kombination med yogans hemligheter. Jag har förmodligen den längsta väg EVER att gå innan jag blir en Yogi. Det är inte heller min målsättning men som jag älskar varje steg närmare jag kommer. Som gammal elitgymnast och kamsportare är inte allt främmande, men kroppen har inte använts på detta sätt på väldigt länge.. 

Det är i exakt det här ögonblicket det händer. Jag gör en research och hittar ett företag vars VD och grundare bara inbjuder till kontakt. Rak, utan flum, med ett affärstänk och en total kärlek till träningsformen på ett sätt jag inte trodde fanns i "den världen".

Efter en introduktion till maken mynnade det ut i en middagsinvitation. En äkta Yogidinner. Nu är planerna igång - kreativiteten sprudlar - jag lovar att berätta ALLT. 

För mig är det bara en oerhört spännande början... Hur coolt är det inte att i 50 års åldern fortfarande bara älska att bli nyförälskad? 

Yogilove / Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv