The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 30 september 2013

DESIRE..

                                                                                             
Jag har lovat mig själv att ge efter för mina begär. Att leva det liv jag vill leva. Att njuta av Livets dagar, minuter och sekunder. 
Att hänge mig åt precis det jag önskar och längtar efter. 

Ett iskallt glas champagne en tisdag..

En spontan sovmorgon där dunbolstren får värma mig lite längre istället för att flitens lampa lyser..

Titta på film halva natten, bara för att jag orkar..

Att förföra min man mitt på dan när man egentligen "borde" göra annat..

Ägna mig åt kärleksfulla ting, som att köpa färska, väldoftande blommor, krama familjen så fort tillfälle ges och tala om för dem hur mycket jag älskar dem, äta hummer och färska blåbär bara för att jag kan, måla naglarna chockrosa, surfa på nätet och shoppa svindyra kläder bara för att det är det närmaste jag gör för att "tappa greppet" och BARA investera i mig själv, värdesätta och vara ödmjuk inför att jag har ett fantastiskt liv, en sjukt cool, sexig & omtänksam man, helt underbara barn och ett liv med så mycket kärlek och harmoni.

Frossa i negligeér och doftljus.

Skaffa de där svandunstofflorna jag hett längtar efter att ha på mina nätta fötter. 

Gilla läget och skita i att omvärlden tycker att jag borde äta praliner, som jag inte gillar.. inte för att jag är rädd om figuren.. utan för att jag inte gillar sött..

Att säga vad jag tycker, att låta bli att bry mig så mycket, att inte oroa mig för barnen, att inte få ont i magen när tiden inte räcker till..

Genomföra åtminstone EN utbildning till i Livet.. 

Sluta att alltid säga JA, för att jag får så mycket roliga erbjudanden, men inte alltid orkar (svårast av allt... det är ju sååå kul!!)

Svårt som bara den ibland men alldeles, alldeles underbart. 

Say hello to the new 50 shades of me.. 

Love / Cat








Inga kommentarer:

Bloggarkiv