The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 26 augusti 2012

SAY HELLO TO THE NEW ME...



Äntligen... Efter  snart två månader av skrivkramp, planering och en handlingsplan för framtiden som väntat, känner jag att jag äntligen landat i det som blir en raketstart för hösten. Nytt jobb, ny plan för makens och min gemensamma bebis, Fitnessfestivalen, så mycket spännande som händer och min tacksamhet över Livets outgrundliga vägar. 

Jag som under våren och sommaren lovat mig själv och andra, att ta er med på resan inför min brytpunkt av att fylla 50 år och vara i bättre form än någonsin. Nu är det dags att trycka på startknappen för att dra igång. 

Jag har ätit och tränat bra under hela perioden. Jag har äntligen fått ordning på kropp och själ och har äntligen rätt motivation för att ta mig till resans mål. Tack för din förståelse och din väntan. Det har värmt mitt hjärta med den positiva feedback jag fått och jag ser fram emot att nå mina mål på alla nivåer. Ett av dem är att vara den jag har blivit tack vare det fantastiska liv jag levt - ett annat är att inte bry mig om dem som vill annat. Det har jag förvisso aldrig gjort, men nu känner jag det starkare än någonsin. 



Dagen idag ägnas åt att lära känna den som ska bli min nya bästa vännina - the new me!! Full av erfarenheter, starkare än någonsin och ödmjuk inför en härlig framtid.

Let´s DO it!

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv