The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 29 augusti 2012

IMPRESSIONS...


Så rätt det är i tiden. Så rätt det är för mig. Så otroligt skönt att ta steget fullt ut i det liv jag verkligen vill leva. Jag har älskat varenda sekund med mina patienter, mina fantastiska kollegor och aldrig ens för en stund velat byta eller sluta. 

Nu blev det så, livet drev mig in i ett beslut där det inte fanns utrymme för tvekan. Idag var en dag med insikten om den lilla människan. Den människa som lyssnar på fragment av en hel sanning. En människa som gärna misstror. 

Om någon ens för ett ögonblick tror att jag skulle äventyra ärlighet för falskhet, well.. då stöter man på patrull. 

Att få frågan ställd, det kan jag leva med. Men att känna att man behöver förklara något som inte finns, eller som bara ligger i betraktarens ögon - det är då jag känner en suck av lättnad. Det är då jag känner att meningen finns där, meningen med att allt som händer inte är en slump. Jag är så klar att gå vidare, in i en värld där kompetens och styrka tas tillvara och inte vänds emot dig. 

Idag har jag haft en fantastisk dag. En dag dag med många intryck. Av mina nya kollegors unika kompetens, av glädjen och lyckan i att vara stolt för det man kan och gör. Att få njuta av dofter, beröring och värme och betänk då att detta är min vardag. Att få arbeta med sinnlighet i kombination med bra affärer. To be able to think outside the box..

Lyckan är total...








Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv