The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 27 augusti 2012

HUMAN NATURE....


Tanken infinner sig. Tanken som skapar den där känslan av att inte förstå situationen. Den där situationen jag befinner mig i. Situationen jag själv valt och mer och mer är tillfreds att vara i. 

Det jag inte förstår är hur den mänskliga naturen ibland avviker ifrån det som är normalt sunt förnuft. 

Scenariot är enkelt - jag tycker om snygga avslut. På alla typer av relationer. I affärer, vänner emellan och i förhållanden. Det betyder inte att jag är en foglig person som accepterar allt från alla. Tvärtom. Trampa på en tå och du är historia. Varför? För att jag har inte tid. Jag har fullt upp med dem som verkligen önskar en kreativ, dynamisk relation som utvecklas i takt med vänskap, arbete eller förhållande. 

Jag är inte snabb att döma. Jag ger alla en chans att visa vad de står för. Avvaktande och betraktande iakttar jag varje steg och beslut. Jag fungerar bäst i en rak och enkel dialog och kommunikation. När motparten krånglar och tar till onödiga tidskrävande argument som inte är väl grundade - då stänger jag dörren. Annars kan man inte ha dörren öppen till det som ger den magiska energi som måste ha en plats i mitt hjärta. 

Idag blev jag så där irriterad som jag aldrig är annars - och det beroende på en lång och lojal relation - tro mig, jag har fog. Som jag sa... Jag tycker om snygga avslut. 

Don´t try me... 

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv