The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 10 april 2011

MAKING PLANS FOR THE FUTURE....



Vilken gåva, vilken överraskning... Min älskade ljuvliga man gav mig en gåva jag aldrig upplevt något ens i närheten av. En tår föll över min kind då hans ord rörde mig djupt in i hjärtat och lade grunden till resten av mitt/vårt gemensamma framtida liv.


Under vår resa, vår 24 timmars galna roadtrip - hade O en önskan om att vi tillsammans skulle upprätta en livsplan - en tidsstyrd plan där vi tillsammans ska genomföra de önskningar vi har kvar i livet. Behöver jag säga att jag blev stum... av eftertanke över vad han egentligen sa... Hans ord betydde att han valt mig som sin livspartner för resten av livet med all kärlek och omtanke för  mig och vår familj.


Det är det mest överraskande, känslosamma och otippade samtal jag någonsin haft. Vårt mål just nu är att skapa en tidsplan för hur vi vill spendera våra år tillsammans - all inclusive... HUR spännande är inte det... Det krävs en stund av eftertanke. Tanken är så vacker, svindlande och helt underbar....


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv