The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 12 april 2011

JUST A MINUTE OF YOUR TIME.....


Idag går mina tankar till hur andra ibland tänker... Idag går mina tankar till hur jag ska ställa mig till dessa. Idag - är en dag av manifest över människans litenhet med en önskan över att behärska det obehärskade... Om man själv försatt sig en situation KAN man inte belasta andra med lösningen. Den måste man lösa själv. Vi är alla vår egen lyckas smed.

Idag lämnade jag The comfort zone... Där vi människor är trygga och bekväma i vårt liv, våra relationer och de parametrar som gäller. Idag gick en tanke och ett ställningstagande över gränsen. Det är de gränserna man lär sig något nytt om sig själv av. Att utveckla sitt eget tankesätt, att försöka tänka i nya/andra banor och ibland lära sig tänka "outside the box". Men det kan också vara det som bara bekräftar att det vägen man valt att gå är den rätta.


Tänk om... TÄNK - om det var DU som helt plötsligt befinner Dig i ett scenario som står helt utanför Din kontroll eller förståelse, BLIR ditt problem. Du står inför ett scenario som är absurt, MEN där beslut måste fattas... DU är den som står som syndabocken om inte beslutet behagar.

Nooooo... I don´t do thoose kind of choices... Jag väljer vem och vilka som kommer mig nära.. Precis som jag önskar att de som är mina vänner, valt mig för att jag... är JAG!
I alla mina relationer finns ett givande och tagande, men aldrig något som tas för givet.

Vänskap och respekt är något man förtjänar efter att ha lagt en stabil grund för det, inte något man kan avkräva eller påtvingas av någon.

Läste precis ett statement från en väninna som jag citerar för jag tycker det säger så mycket:

"Är jag en ängel utan vingar,med glorian på sne', med tindrande ögon som älskar att le? Du kan älska mig eller hata mig, ogilla mig, det är upp till dig! Men jag har inte tid att ogilla dem, som ogillar mig... För jag är upptagen av att älska dem, som älskar mig ♥"
Do your own thing.... Live your own life... Don´t mess with mine...

Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv