The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 9 juli 2015

CREATE HAPPINESS..


Inget ont som inte har något gott med sig. Jag har ägnat mycket tid åt att fundera på vad jag ska göra härnäst. När hjärnan gått på nollvarv (inte lågvarv) vaknar min kreativitet och blir nästan löjligt aktiv. Helt plötsligt räcker inte tiden till. Likt en hetsig vandrande pinne far jag omkring mellan växthus och rabarberplantage och undrar hur tiden fördelas bäst.

Så visst finns det många Glädjefnatt att njuta av; 

- Jag ska lära mig spanska i höst. Då jag vill bo i solen är det ett måste att göra sig förstådd
- Ny Salsakurs på G med maken - nu fortsättningsvarianten!
- Ny fotoskrivare införskaffad. Målet är att med mina bilder skapa en egen "Wall of  
  Fabulous"
- Ny fotokurs inbokad på Fotografiska i September. Ska man bli bäst är det bra att sätta fart.
- Massa roliga, ekologiska ingredienser införskaffade. Nu ska jag och barnen skapa 
  egen hudvård, saltscrub, kroppsoljor och annat väldoftande.
- Glassmaskin införskaffad - ekologisk, sockerfri glass skall kreeras till familjen i sommar!

Det jag inte tog med var den sjukt läckra maskin jag hittade som skär ut coola schabloner att pryda väggar, kuddar eller vad som helst egentligen. Med tanke på den verkstad som snart öppnar där ekologisk hudvård ska tillredas och den fotostudio som tar allt mer plats kände jag att maken behövde förskonas ifrån en gårdsbutik för närvarande. Så glassen och rabarberchutneyn får ätas enbart av familjen, än så länge.. Men NÄSTA vecka - då kanske...

Love /Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv