The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 3 november 2012

WALK THE WALK....


Mitt i ett ingemansland arbetar jag just nu intensivt med de sista detaljerna på makens fantastiska event, Fitnessfestivalen. Det är bara fem veckor kvar och det blir i år större än någonsin. I år valde vi att satsa hårt på att arbeta tillsammans.. På riktigt..

Det har burit frukt, och utvecklingen är fantastisk. Det är ett makalöst spännande projekt där vi lagt ned vår själ för att få det riktigt bra. Vi bygger ut med Hälsa & Wellness, ett lika spännande område som Aktiv Hälsa och Passion för hård träning. Årets festival kommer bli den bästa hittills - ett kvalitativt fullspäckat program med massor av inspirerande föreläsare och lika många starka profiler. Tävlingar, shower, galamiddagen med Guldhjärtat och Nätverksmiddagen för branschfolk. När jag summerar årets planering och ser alla programpunkter svämmar hjärtat nästan över av stolthet. Min man är fantastisk! Vad han har åstadkommit under åren är verkligen unikt. 

Tankarna är även många kring hur nästa år ska se ut, ja faktiskt, redan nu, innan årets festival ens gått av stapeln är planeringen redan i gång. Kanske mer mentalt än i fysisk form. 

Året som gått har bestått i extremt hårt arbete, resor till i princip alla mässor världen runt som är tränings- och hälsorelaterade. Det är en spännande research som väcker många idéer men även fakta över vad man inte ska satsa på. 

Att arbeta tillsammans är det bästa beslut vi någonsin tagit. Att få dela dagarna och tillsammans skapa det som faktiskt är vår framtid är stort och speciellt. Att dessutom O valt att arbeta med mig för att jag faktiskt är kompetent och inte bara hans fru gör att vi har en skön dynamik i vår uppfinningshöjd.

Dagarna, kvällarna och halva nätterna ägnas till hårt arbete, sammanställning av listor och diskussioner med utställare och medarbetare på Svenska Mässan, där eventet avhålls i december. 

Varför skriver jag då ingemansland när jag nu har så fullt upp? Well.. det är faktiskt precis så jag känner. Jag kommer ifrån en egen karriär, med ett stort behov av att ha en egen väg att vandra. Walk my walk... Do my talk.. Jag står i ett spännade vägskäl nu, vad som framöver ska bli föremål för min heta arbetslåga.

Men var går gränsen för hur mycket man kan engagera sig i? I helgen.. just den här helgen, kom nästa beslut som en självklar lösning. Tanken var att ägna den åt ännu mer arbete som jag inte hunnit med i veckan då det är ett galet tempo på alla fronter nu. Beslutet blev att ägna helgen åt varann istället. I skrivande stund, lördag 15:40, ligger jag med min älskade Mac i knät och skriver, surfar, nätshoppar och dricker champagne efter en ljuvlig sen lunch.

Det var så länge sedan vi hade en "no-day" - det är inte det självklara beslutet då jag slåss med ett ständigt dåligt samvete. Men för att skapa balans måste jag. 

Det är så nära nu - nära till att klippa premiärbandet till invigningen av årets Fitnessfestival!!

Jag längtar verkligen - SEN börjar planeringen... av livet!

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv