The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 16 april 2010

SÅRBART.......


Att ha hälsan intakt och i behåll är en egenskap som blir viktigare med åren.. I nuläget känner jag så starkt att alla timmar jag spenderat i gymmet, all tid jag ägnat åt att se min kost som en grundläggande programmering till ett långt starkt hälsosamt liv, verkligen ger lön för mödan. Hur ofta har jag inte behövt försvara mina val av regelbunden träning och ibland valt bort kärleksfullt tillagade feta såser och 7 sorters kakor....

Missförstå mig rätt - jag är en livsnjutare av stora mått, men KAN dra gränser mellan njutning och frosseri..... När min arbetsplats och våra patienter blir lidande av sjukdom, ombokningar och ändrad planering känner jag hur sårbar den mänskliga organismen är om man inte vårdar den ömt varje dag...

Ge Dig själv och din fantastiska hjärna, själ och kropp möjligheten till att prestera det optimala.... Love the body & soul god gave you..... DU är värd det bästa...!!!

Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv